Alba (Spania); Muntari (Ghana) Kjøp Fotballdrakter Gerrard (England) Boateng (Ghana);
Belgias Queen Mathilde, møter truppen og gratulerer Romelu Lukaku med mål scoret av Divock Origi. 'Lukaku overrasket meg. Han hadde klippet håret. '
Fifa-tjenestemenn undersøkte Neymar over påstått bevisst bakholdsmarkedsføring etter at han hadde oppstått i 'ubrukte underbukser'. FIFA-uttalelse: 'Alle deltakere må respektere den kommersielle integriteten til FIFA-verdensmesterskapet.'
Miguel 'The Louse' Herrera - legger bilder av seg selv og skriver inspirerende tweets: 'I dag ankom vi i Fortaleza. Vi er forberedt på gode ting. Hvem er klar til å leve øyeblikket? 'Enrique Krauze, meksikansk historiker og polemiker:' Han er så autentisk, så uttrykksfulle. Det er så forførende. '
Gazzetta dello Sport, navngi Roy Hodgson leder av sine kombinert verste World Cup spillere XI. Laget (4-3-1-2): Akinfeev (Russland); Pereira (Portugal), Pepe (Portugal), Piqué (Spania), Alba (Spania); Muntari (Ghana) Gerrard landslagsdrakter barn (England) Boateng (Ghana); Cassano (Italia); Costa (Spania), Balotelli (Italia).
Wall Street Journal analyserer falske skader, og rangerer Brasil topp med 17, og en 'gjennomsnittlig writhing tid' på 3 min 18 sek. Bosnia-Hercegovina ferdig bunnen med to skader og 24sek av writhing. England var 26.
Honduras trener Luis Fernando Suárez på utkjørselen hans - ikke en sacking, og 'ikke en oppsigelse. Det er ikke et problem med kontrakten. Jeg tok ensidig avgjørelsen om ikke å fortsette. '
Chris Kamara: tweeting hans suksess etter å ha jaget ned en påstått gatetyver i Rio - 'Mistet meg ikke! Jeg har nettopp tatt denne gaten røveren. Ferdig i nå skjønt '- så føl deg la ned. 'Må gå til politistasjonen for å skrive det ned! Jeg er på meg helligdager. '