Derfra åbnede Bayern, og Gareth Bale 's tempo sammen med den effektive modangrebsmaskine af Carlo Ancelotti' s taktik slog Guardiola 's mænd fra hinanden.
Hvem vidste, at Ramos 'brace den aften foreshadowed en uforklarlig tendens, der så ham, bliver til trods for fodboldens største trussel i tryksituationer.
Det er rimeligt at sige, at Carlo Ancelotti er noget af en ekspert på Real Madrid, og Bayern München-chefen bebudede så meget, når han afgav sin dom på Los Merengues 'uden for slags frontlinje.
Fodboldtrøjer 2018
Uanset om Karim Benzema, Gareth Bale og Cristiano Ronaldo er eller ikke er i deres bedste form, der går ind i kvartfinalen med Bundesliga-lederne, vil Ancelotti stadig foretrække at se dem ikke på Allianz Arena-banen.
'Jeg har set mange Madrid kampe, og jeg tror, ​​jeg ved meget om BBC,' fortalte italieneren journalister. 'Jeg tror, ​​at Madrid er på banen for at vinde ligaen, og de gør det meget godt med BBC.
'Uden dem i holdet er det ikke noget problem, og jeg synes, at Zidane synes det samme.
'Jeg foretrækker det, hvis BBC ikke ville spille, jeg foretrækker Cristiano at være på bænken, Benzema i standen, og Bale ser hjemme.'
En niggling skulderskade har München s stjernespiller Robert Lewandowski under en smule sky, der går ind i spillet, med Polens træner ude af stand til at bekræfte sin tilstedeværelse i start XI.
'[Lewandowski] trænede kun i 20 minutter, fordi han har et dårligt skulderproblem, han har et godt opsving og i morgen tager vi ham ind i truppen,' sagde Ancelotti.